Zwroty i reklamacje

§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Sprzedawca informuję, że Kupujący ma możliwość zwrotu wybranych Produktów.
  2. Produkt standardowo składa się z dwóch paczek. W jednym kartonie znajduje się stelaż, a w drugim blat.
  3. Kupujący nie ma możliwości zwrotu części Produktu (np. samego stelaża lub blatu).
  4. Sprzedawca oświadcza, że Kupujący ma prawo do zwrotu następujących Produktów:

    Kolor stelażaRozmiar (Długość i szerokość blatu)Kolor wykończenia
    Biały lub Czarny120×60 cm
    120×75 cm
    140×75 cm
    160×75 cm
    180×75 cm
    Moreda
  5. W przypadku chęci zwrotu innego Produktu niż opisany w §9.4 Regulaminu lub rezygnacji z niego w czasie produkcji przez Kupującego zgodnie z pkt. 3 art. 38 ustawy o prawach konsumenta sprzedawca ma pełne prawo odmowy, ponieważ ustalone zamówienie zostanie wykonane według specyfikacji Kupującego. Niniejsze prawo odmowy przyjęcia zwrotu Produktu Sprzedawca zastrzega sobie w przypadku gdy Kupujący zamówi:
    • inne wybarwienie niż kolor standardowy (tj. Moreda)
    • spersonalizowany Produkt posiadający otwory na przelotki do kabli lub kontaktu nablatowego,
    • niestandardowy rozmiar blatu.

      Jeżeli Kupujący chciałby zrezygnować z zamówionego Produktu (innego niż w §9.4 Regulaminu) w czasie jego realizacji to ma możliwość anulować swoje opłacone zamówienia maksymalnie do końca tego samego dnia co wykonał przelew, ponieważ w kolejnym dniu po zaksięgowaniu wpłaty rozpoczyna się jego proces produkcyjny. Stosowną wiadomość winien jest przesłać na adres e-mail Sprzedawcy kontakt@ergooak.pl.
  6. Jeżeli w zamówieniu będą znajdowały się akcesoria dodatkowe to istnieje możliwość zwrotu jedynie tych przedmiotów, które nie były niezbędne do personalizacji Produktu tj. listwa na kable i uchwyt na monitor. Przelotka na kable (okrągłą lub prostokątna) lub kontakt nablatowy nie podlegają zwrotowi.

§ 10
Obowiązku Kupującego podczas zwrotu produktu

  1. Kupujący winien jest zwrócić Produkt we własnym zakresie.
  2. Kupujący zobowiązany jest do samodzielnego zorganizowania transportu, prawidłowego zabezpieczania przesyłek oraz poniesienia wszelkich kosztów związanych ze zwrotem Produktu.
  3. Kupujący ma obowiązek przed wysyłką sprawdzić czy Produkt posiada jakiekolwiek wady lub uszkodzenia. Jeżeli takie posiada winien jest zrobić zdjęcia takich miejsc i przesłania ich przed wysyłką do Sprzedawcy na adres kontakt@ergooak.pl.
  4. Kupujący ma prawo do całkowitego zwrotu środków w przypadku gdy zakupiony Produkt wymieniony w §9.4 był nieużywany oraz niezmontowany. Wszelkie ślady użytkowania lub nawiercenia w blacie powstałe podczas jego złożenia oznaczają, że zakupiony Produkt był używany, a w momencie jego montażu Kupujący nie zauważył i nie zgłosił żadnych wad produkcyjnych lub uszkodzeń powstałych w trakcie transportu.

§ 11
Przebieg zwrotu produktu

  1. Kupujący ma prawo do zwrotu Produktu opisanego w §9.4 w terminie 30 dni od jego otrzymania oraz bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. W tym celu Kupujący winien jest przesłać Sprzedawcy pocztą elektroniczną na adres kontakt@ergooak.pl formularz zwrotów znajdujący się na stronie www.ergooak.pl/do-pobrania. Chęć zwrotu Kupujący winien jest wysłać 30 dni od daty odbioru przesyłki.
  3. W przypadku zamówienia, które obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w §11.1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Kupujący powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
  5. Sprzedawca zwróci środki jedynie po otrzymaniu Produktu pod wskazany adres oraz pozytywnej weryfikacji zwrotu.
  6. Sprzedawca zwraca Kupującemu środki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu.
  7. Sprzedawca może nie zwrócić pełnej kwoty lub odmówić zwrotu środków w przypadku gdy otrzymany zwrot jest niepełny (np. brakujące części stelaża) lub produkt został uszkodzony (np. w trakcie transportu na skutek nieprawidłowego zabezpieczenia przesyłki).
  8. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla Sprzedawcy z dodatkowymi kosztami

§ 12
Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. Gwarancja na zakupione produkty obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polski.
  3. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Kupującemu Produkt wykonany zgodnie z Kartą charakterystyki produktu, która jest dostępna na stronie www.ergooak.pl/pliki-do-pobrania
  4. W przypadku wystąpienia wad zakupionego u Sprzedawcy towaru Kupujący ma prawo do reklamacji w oparciu warunki gwarancji Producenta.
  5. Producent udziela 60-miesięcznej gwarancji na zakupiony Produkt od dnia wydania Produktu Kupującemu. Jeśli w wyniku wykonania obowiązków gwarancyjnych Sprzedawca dostarczył Kupującemu Produkt wadliwy to termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia Produktu wolnego od wad lub zwrócenia Produktu naprawionego. Jeżeli Sprzedawca wymienił część Produktu, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady Produktu objętego gwarancją Kupujący nie mógł z niego korzystać.
  6. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Produkcie. Szczegółowe Warunki gwarancji są dostępne na stornie www.ergooak.pl/pliki-do-porania
  7. W ramach gwarancji, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany Produktu na nowy bądź do naprawy Produktu, według wyboru Sprzedawcy. Jeśli Produkt ze względu na charakter wady nie może zostać naprawiony, Sprzedawca wymieni Produkt na nowy. Jeśli Produkt względu na charakter wady nie może zostać naprawiony i nie ma możliwości wymiany Produktu na nowy, Sprzedawca dokona zwrotu zapłaconej ceny za Produkt wraz z poniesionym przez Kupującego kosztem dostawy Produktu.
  8. Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres wymieniony w §3.1 lub drogą elektroniczną na adres podany w §3.2 niniejszego Regulaminu
  9. Konieczne jest aby w reklamacji zawrzeć niezbędne informacji tj. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, zdjęcia wady, dane Kupującego składającego reklamację, oraz żądanie Kupującego w związku z wadą towaru.
  10. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w §3.1 niniejszego Regulaminu.
  11. Odesłanie towaru spoczywa na Kupującym. Sklep może pomóc w odesłaniu produktu po spełnieniu warunków umożliwiających przyjęcie i wystawienie zlecenia odbioru towaru – zgodnie z §10 i §11.
  12. W wypadku uznania reklamacji i odesłania towaru do sklepu zwracane są koszty dostawy w kwocie maksymalnej 70 zł brutto co jest równe standardowej dostawie całego biurka lub jego części do Kupującego.
  13. Zgłoszenia reklamacyjne rozpatrywane są w terminie 7-14 dni od dnia dostarczenia Produktu wraz z opisem wady. Kupujący zostanie powiadomiony o wyniku postępowania reklamacyjnego poprzez pisemne zawiadomienie lub zawiadomienie skierowane na adres poczty elektronicznej Kupującego.